Sunday, May 10, 2009

Ya......Semua mahu Ulama

Sebok , semakin sebok sekarang ni memperkatakan dan memperbincangkan tentang ulama , maklumlah dalam kes pemilihan jawatan no 1 dan no 2 dalam PAS.

Walaupun sebenarnya dalam PAS itu sendiri telah melahirkan ulama-ulama terkenal, tetapi masih lagi dipertikaikan antara ulama yang dikeluarkan dari universiti terkenal dalam dan luar negara dan ulama yang dikeluarkan pula melalui universiti terbuka PAS.

Apakah nilai secebis kertas lebih bernilai dari pengalaman dan tarbiyyah secara direct?

Walaupun sebenarnya, kita mengakui Kepimpinan Ulama yang dimaksudkan ialah perlunya kita menguatkan Majlis Syura Ulama itu sendiri menjadi sekuat-kuatnya pegangan kita.

Sehinggalah kita merasakan keputusan Majlis Syura Ulama itu berkuasa hinggalah ke tahap boleh memanggil atau memecat Presiden atau Timbalan Presiden sekiranya mereka telah melanggar arahan dari Majlis Syura Ulama ( dan juga kepada semua AJK PAS Pusat , serta kerajaan-kerajaan negeri di bawahnya ).

Mana boleh nanti......Presiden pula yang panggil Majlis Syura Ulama mengadap untuk memberikan penerangan kepada Presiden. Itu dah terbalik.....

Tapi , saya memang setuju kalau nak Ulama jugak....

Tapi...... Ustaz Azizan dan Ustaz Nasharudin , cuma ustaz.......dia orang bukan ulama lagi

Kalau ada Ulama lain yang hebat saya akan sokong , .......tapi kalau Ustaz Azizan dan Ustaz Nasharudin bukan ulama.....

Tuan2 nak tahu check la sendiri.....

No comments: