Tuesday, May 26, 2009

Calon Timbalan Presiden PAS

Sah.....sekarang telah disahkan bahawa calon Timbalan Presiden yang akan bertanding dalam kerusi pemilihan ini pada 6 Jun 2009 ialah:
1. Hj Mohamad Sabu
2.Dato' Husam Musa
3.Ustaz Nasharudin Mat Isa

Ketiga-tiga tokoh mempunyai pembawaan masing-masing. Cuma berbeza pengalaman dan haluan mungkinnya.....

Itu yang menjadi persoalan? Adakah benarnya isu yang menjadi bualan.... yang mana seorang pro-muqobalah (uMnO) dan yang seorang pro-erdogan (AnWar) .....akan tetapi seorang sahaja yang tulen kepada PAS.

Beliau telah diuji oleh berbagai rintangan termasuk ISA, mahkamah, penangkapan polis dan juga segala fitnah yang dilemparkan kepadanya.

Beliau terus berprinsip dan prestasinya kepada perjuangan PAS tidak pernah luntur.

Beiau adalah PAS tulen......

Beliau bercita-cita untuk meneruskan dan memperjuangkan dasar parti PAS, demi masa depan PAS......tidak lupa juga tetap mahu mengekalkan kepimpinan ulama (MAJLIS SYURA ULAMA) , kerana pada zaman mudanya lah kepimpinan ulama diperkenalkan.

Beliau juga mahu membantu tugas-tugas Presiden.....tugas apa?

Banyak yang perlu dilakukan , antaranya PAS perlu kepada sokongan NGO-NGO, masyarakat Cina, masyarakat India, masyarakat lain-lain campuran, golongan intelektual dan professional (seperti Dato' A.Samad Said dll), golongan-golongan muda dan tua , serta kerjasama dan pendekatan kepada parti-parti lain.

Kepada semua perwakilan PAS .....fahamilah , renungilah ......dan juga jangan tersilap pilih.

Selamat bermuktamar......dan memilih nanti.

No comments: