Wednesday, April 22, 2009

Apa dah jadi nie?

Biasanya petang-petang saya suka minum teh, kalau tak di rumah saya pegi kedai mamak..... kebetulan hari ni terjumpa kawan. Sembang punya sembang.....dia bercerita lah, tapi macam saya tak percaya ......

Menurutnya.....minggu nie adalah mesyuarat agung tahunan PAS kawasan Gombak, jadi dalam sembang-sembang tu saya cerita lah......adalah kawasan-kawasan lain juga yang dah bermesyuarat dan akan bermesyuarat, dalam pada itu berlakulah pertukaran jawatan-jawatan samada jawatan yang kecil atau jawatan yang besar....kerana setiap 2 tahun sekali akan berlaku perubahan....jadi kena terimalah masing-masing kan?

Tapi yang peliknya dalam kawasan Gombak ni, menurutnya berlaku pula budaya yang tak diingini iaitu ugut-mengugut.....agar tidak berlaku pertandingan. Ia berlaku pada orang lama yang mahu mengekalkan jawatannya....agar tiada pertandingan berlaku.

Ada pula seorang agen dari Kedah yang dikenali sebagai nama "zan" , yang mana katanya selama nie menjadi "body guard" orang tersebut....telah menghubungi beberapa orang perwakilan serta mengugut supaya jangan ada pertandingan.....bagi jawatan YDP

Apa dah jadi nie......macam serupa jer dengan umno nie......

Cuba kawan-kawan risik-risik dan siasat.....

Salam....

2 comments:

Anonymous said...

Zan??kalau zan yang aku kenal kaki kacau tu dia orang penang,kalau betul dia apa kejadahnya pi kacau sampai Gombak,kat belah utara orang ramai dah kenal dia ni,MANGKOK HAYUN..

Unknown said...

Nama ZAN iss is pelik betoi.saya dah 30 tahun duduk di KEDAH dan kenai hampir semua pimpinan Negeri Kedah ..tak Pernah dengar nama tersebut..Tapi nama BANG JAN adalah.