Sunday, October 25, 2009

Beza antara Jin dan umno...?

Saya bersembang dengan teman-teman, kebetulan nak minum teh singgah di kedai mamak....terbukalah cerita pasal teguran TG Nik Aziz....pasal beberapa orang pimpinan PAS yang didakwa senget ....dan pasal muqobalah yang tak sudah-sudah....

Ada seorang kawan, dia kata ....."saya tak kisah, saya boleh sokong mana-mana....nak UG pun boleh nak PR pun boleh....ikut hujah mana yang kuat.....sebab mereka semua pimpinan dan mereka tentu tahu mana nak pilih terbaik.....saya akan wala' sahaja..."

Saya cukup tak setuju....sebelum saya akan bontot dan blahhhh.....saya bangkang hujah dia.....mana boleh kira nak wala' kalau pimpinan salah.....habis kalau dia ajak masuk lubang ular pun mu nak ikut?

Tambah lagi......kita tahu jin tu tak boleh ikut...jin tu jahat......umno pun jahat serupa jin....tau

Kalau kita pi berubat orang yang kena rasuk jin....mana boleh kita ikut jin....? nak berunding sama2 dengan jin...jahanam lah..... kena jin ikut kita baru ok....kalau dia nak masuk Islam pun ok....kita terima.....dengan syarat jin tu ikut Islam....

Serupa umno.....kalau umno tu jahat....mana boleh kita berunding untuk sama2 dapat manfaat.....mampus macama tu.....dia jahat serupa jin hoi.....

Kalau umno nak ikut kita....PAS dan ISLAM.....ok , namun kita nak ikut umno.....haram kata saya......

Dan.....saya angkat bontot......tak percaya pasal ilmu jin ....tanya Harun Din?

No comments: