Tuesday, October 27, 2009

Betul ke ni....Yang Amat Berhormat Datuk Seri Dr Hj Azizan Abdul Razak tidak minat jawatan Presiden???

Saya baca blog....terbaca ni....

____________________________________
"Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak tidak lagi berminat jika ditawarkan jawatan tertinggi parti setelah mengambil kira faktor usia dan kesihatan. Azizan yang juga Menteri Besar Kedah berkata, jawatan itu wajar diserahkan kepada pelapis yang lebih muda kerana mempunyai kekuatan dan semangat yang lebih tinggi.

Beliau berkata, eranya untuk memegang jawatan itu sudah berakhir dan kini lebih berminat menumpukan perhatian kepada pengurusan parti peringkat negeri.

“Tak payah nak fikir soal jawatan parti peringkat tertinggi. Tak payahlah nak bayangkan jawatan Presiden atau Timbalan Presiden Pas. Saya dah tak minat kerana dah tua, la ni dah masuk 65 tahun.

“Biar saya tumpu untuk memperkemas dan memperkasakan parti peringkat negeri Kedah. Itu pun dah mencukupi dengan usia saya sekarang ini,” katanya kepada Sinar Harian selepas penutupan majlis Gotong-royong Perdana Daerah Kulim di Taman Mahsuri di sini, semalam.

Azizan diminta mengulas tulisan kolumnis Sinar Harian, Profesor Dr Abdul Aziz Bari yang menyebut beliau adalah calon sesuai jika berlaku kekosongan jawatan Presiden parti kerana bersikap lebih terbuka dan mampu menguruskan parti peringkat negeri dengan baik dan cemerlang dalam analisis kekalahan Pas di Bagan Pinang."
__________________________________


Betul-betul ikhlas ke Bang Jan.....???

Dah tentu lah hoi...syok setakat jadi MB Kedah tu.... jadi Presiden PAS mana ada gaji dan elaun ??? nak kena ronda dan pastikan PAS dan orang bawahan dan jentera PAS betul-betul bergerak .....manyak kerja oiiii......silap-silap kena tuduh macam2 , macam sekarang ni TG Haji Hadi dituduh pula kata ada nak ber "muqabalah" dengan umno.....betul ke tidak tu lain cerita....

Tapi kerja jadi Presiden PAS ni bukan kecik anak hoi Bang Jan....hang pun tahu.....

Kan syok jadi MB Kedah sekarang nie kan??? Gaji dan elaun hang boleh cecah 60,000 ke 80,000 sebulan siapa nak kasi hoi......

Bang Jan kan pandai perintah dan bijak....tak macam negeri Selangor kecoh dan macam Perak dah lebur....... ha ha, kita kan abang adik.....

No comments: