Wednesday, July 23, 2008

Apa dah jadi? Ada ke team A, team B atau team C???

Saya cuma ingin menarik perhatian bahawa, kenapa adanya penerokaan kepada muzakarah/muqobalah PAS dan UmNo.

Kenapa beberapa nama pemimpin yang dikategorikan a dan b (dalam blog malaysia waves) ditimbulkan dan tersebar dalam banyak blog... pada saya isinya ada asas terutama pemimpin dalam categori "a" yang terdesak untuk mendapatkan semula tempat dalam politik arus perdana sekarang ini. Ini tambah pula kepada penyertaan timb presiden hingga dinyatakan ditawarkan TPM, jika tiada penerokaan awal maka tiadalah konflik dan berbagai pandangan sebegini.

So, pada saya kebenaran penerokaan awal ini telah terbukti, walau kita kata macam2 pada paklah dan umno yang terburu2 mendedahkan perkara ini, tetapi kalau pemimpin kita jujur pada ahli dan parti mereka terlebih awal inform, tapi disebabkan termakan dengan tawaran yang menarik itu maka mereka pendamkan.

Saya yakin dengan berita yang ditulis dalam blog berkenaan nama pemimpin yang hampir expired dan pemimpin kelas "b", pada saya mereka ini terliur dengan elaun menteri yang bernilai belasan ribu sebulan, sebab pada mereka elaun ahli parlimen pembangkang berapa lah sangat. Bukan saya menuduh tapi tengok kepada senario pecahnya rahsia muzakarah ini. Kenapa peringkat awal nafi , tetapi bila PM pecah tembelang baru nak mengaku ada 3 pertemuan....Masya ALLAH

Tidak dinafikan dalam majlis syura , kekadang muryid am pun tuang meeting, tetapi jika dilihat dari kenyataan beliau yang konsisten menolak saya rasa itu ada asas. tetapi kenyataan naib presiden (exco berbaju petak merah) saya tak ambil peduli sangat, sebab dia pun aim mb kelate tu..... Harap dia tak dapat.

Ok sebagai last, mana2 yang jadi perwakilan dalam muktamar di ipoh pada ogos ni, sila timbulkan tentang penama yang didedahkan dalam blog iaitu pemimpin kategori "a" dan "b".Kalau nak sangat jadi menteri sila keluar dengan MP sekali, sejarah pas kita pernah ada satu kerusi dalam parlimen, dan pernah keseorangan, tak pe, kita juga pernah hilang n/pres, nakhaie, masuk umeno, tapi parti terus juga berjalan.

Tim. pres yang menang atas ehsan rakyat kelantan sila beringat, rakyat kelantan pun ada integriti juga, jangan ingat keterbukaan kita dalam mengundi calon luar boleh berterusan sepanjang masa. Musim ni ada 4 calon luar sebagai MP, 1 adun sebagai Exco, cukup la tu. tak tahu lah saya jika ada orang kelate dalam groups ni yang setuju.

So, boleh lah tutup cerita pasal muzakarah ni hingga mukatamar mid august ni. harap ada penghujung dan pemimpin "a" dan "b", sila sedar dimana mereka berada. parti tak kuat kalau tak ada pendokong dan penyokong, macam PSM pemimpin kuat ahli tak ada...... no meaning.

No comments: